Prva KBZBK strokovna ekskurzija uspešno za nami
V sklopu aktivnosti vzpostavitve Kolektivne blagovne znamke destilacije Bela krajina (KBZ BK) je bila na vrsti prva strokovna ekskurzija – ogled dobrih praks.
V sredo, 13. aprila. 2022, smo ponudniki in partnerji projekta KBZ BK obiskali dve turistični destinaciji. Destinacija Bohinjsko in destinacija Radol’ca sta že vzpostavili koncept kolektivne blagovne znamke in ga sedaj že aktivno izvajata. Ta povezuje ponudnike v celovito turistično ponudbo destinacije – od kulinarike, preko umetnostne obrti do raznolikih praks doživetvenaga turizma.
Pomembno je, da se vsi deležniki, ki soustvarjajo belokranjski turizem, zavedamo dejstva, da smo ena izmed zadnjih turističnih destinacij brez razvitega enovitega sistema kolektivne blagovne znamke (KBZ).
Bohinjsko ima svojo KBZ razvito že desetletje. Prve konkretne rezultate dela so znali šele po petih letih. Danes pa je KBZ Bohinjsko dobro prepoznana in sprejeta, tako med ponudniki, kakor tudi turisti. Letno vložek v njihovo KBZ znaša okoli 60.000,00 EUR. Tudi Radol’ca je odličen primer pomembnosti KBZ. Ponudniki se dobro zavedajo sinergijskih učinkov enovite turistične ponudbe.
Turistično destinacijo Bela krajina torej čaka dolga pot do vzpostavitve lastne Kolektivne blagovne znamke destinacije Bela krajina.
Največ bo potrebno sprva narediti na področju ozaveščanja ponudnikov. Potrebno bo povezovanje, inovativno razmišljanje ter odmik od obstoječih vzorcev razmišljanja. Edino tako nam lahko uspe rešiti dva ključna problema turizma danes: zadržati turista več dni in višja dodana vrednost.
Strokovna ekskurzija je bila odličen praktični prikaz, da kolektivne blagovne znamke niso le lepe besede na papirju, ampak tudi živi uspešni sistemi vodenja turizma na skupnem območju. Prepričani smo lahko, da gre za izvedljive koncepte, ki dajejo dodano vrednost iz meril butičnega turizma zelene destinacije.
Celoten program si lahko ogledate tukaj.
Foto: RIC Bela krajina